Що таке Seo?

Як впливає seo оптимізація на сучасний online та offline розвиток бізнесу? 


У сучасному світі кожен бізнес який хоче розвиватись та монетизувати себе так чи інакше активно розвивається в online. Такий бізнес створює свої профілі у соціальних мережах, розробляє сайти для своєї продукції чи послуг. Невід'ємно така ситуація пов’язана з навколишніми подіями та активним розвитком інтернет комерції. Сьогодні навіть людина живучи у маленькому містечку може не виходити з дому, бо все необхідне для її життєдіяльності вона може придбати, оплати, замовити використовуючи тільки свій смартфон чи ПК з підключенням до всесвітньої мережі. 
Саме тому сучасні свого бізнесу обов’язково розглядають всі можливості представити себе на всіх можливих просторах. Адже, чим вища позиція сайту в результатах пошуку, тим більше користувачів переходить на нього. Чим більше авторитетних ресурсів посилається на вашу сторінку чи сайт, тим авторитетнішим стають ваші послуги чи товари для пошукових систем. Тому важливе значення для результатів просування мають приділяти наступним пунктам:

  • підвищенню відповідності сторінок пошуковим запитам;
  • коригування структури та контенту;
  • покращення комерційних факторів;
  • підвищення валідності коду сторінок;
  • нарощування зовнішніх факторів значущості ресурсу.

Правила оптимізації задаються пошуковими системами. Кожна з них використовує та регулярно оновлює власні алгоритми. Критерії складаються з багатьох факторів, які крок за кроком виявляють seo фахівці. Маємо зазначити, що формули успішності знаходяться в секреті навіть від них. Така собі гра в шахи, у якій правила ходу певної фігури може змінюватись час від часу. Але впливаючи на ці правила, можна покращити позиції ключових запитів у результатах пошуку.
Вкрай важливе значення для результатів просування має поведінка користувачів, зручність інтерфейсу та швидкість завантаження сайту. З розвитком та ускладненням алгоритмів значення перелічених вище факторів неухильно зростає, що в результаті робить пошукову видачу більш якісною. Пошукові системи прагнуть видавати найкорисніший матеріал на запит користувача. Отже, власникам ресурсу необхідно публікувати максимально цікавий його аудиторії контент.
І якщо це працює сьогодні, не факт, що працюватиме завтра. Сервіси постійно змінюються, перебудовуються. Разом із ними змінюються й підходи.


Як розвивалось seo з початку нульових та до сьогодні ?


SEO зародилося одночасно з появою та розвитком пошукових систем - у середині 1990-х років. У цей час пошукові машини вибирали ресурси за дуже простим принципом: вони враховували ті слова, які були в тексті сторінок. SEO до 1998 – це спам ключами. На перші результати пошуку потрапляли інтернет-ресурси з такими текстами: «Кросівки продаж Москва». Результати пошуку були кошмарними. У топах здебільшого був спам.


У 1998 році Google здійснив першу революцію SEO, започаткувавши посилальний період. Пошуковий сервіс впровадив алгоритм посилання ранжування PageRank, який обчислює вагу сторінки шляхом підрахунку важливості посилань на неї. Чим більше посилань на сторінку, тим вона важливіша. А 1999 року Яндекс анонсував застосування власного індексу цитування для впорядкування Яндекс.Каталогу. ТІЦ визначає авторитетність інтернет-ресурсів з урахуванням якісної характеристики посилань з інших інтернет-ресурсів.


В умовах SEO починає досить швидко розвиватися. З'являються перші агентства, що надають послуги з оптимізації сайтів, зароджується бізнес-посилання: з'являються продавці посилань, сервіси автоматичного просування, скрипти для обміну посиланнями.
Розквітом SEO посилань є період 2005-2009 років. Це був час великих обсягів посилань, стовідсоткових гарантій. SEO стає високо прибутковим бізнесом.
 У 2009 році відбулася друга революція – впровадження алгоритмів машинного навчання у пошукові системи. З його допомогою будується формула ранжирування однойменного пошукача. Фактично сама машина будує код ранжування пошукових систем. Тому з 2009 року SEO вимагає знань та працьовитості.


2012 рік – початок періоду без посилань. Пошукові системи ведуть боротьбу із посиланнями. У квітні 2012 Google запускає алгоритм «Пінгвін». Він блокує інтернет-ресурси за неякісні посилання, створені веб-майстрами з метою вплинути на позиції.  


До 2016 року фахівці остаточно переконалися, що просування сайту можливе лише через його розвиток. Єдине правильне рішення – це системне поліпшення сервісу, контенту та дизайну, тобто інвестиції у зручність та оригінальність. Від того моменту набуває значення технічна та пошукова оптимізація, дизайн та юзабіліті, якість контенту, комерційні та поведінкові фактори, соціальні сигнали, якість посилань профілю або сайту. Усього в ранжуванні бере участь 800 факторів, вага яких регулярно змінюється. Якісні посилання продовжують працювати. Замість їх купівлі використовується реклама, PR та контент-маркетинг. 

Висновок: сьогодні необхідно просувати веб-ресурс комплексно, враховуючи всі фактори. Методи, які працювали вчора, можуть не працювати сьогодні. Необхідно стежити за seo-новиною та розвивати свій ресурс.


У чому особливості сучасної SEO оптимізації для пошукових систем? 


Розробники пошукових систем постійно змінюють дизайн та наповнення сторінки пошукової видачі (SERP). Раніше на ній були лише 2 блоки — контекстна реклама та результати органічної видачі. Згодом стало з'являтися більше форматів: картинки та відео, товарна галерея, швидкі відповіді тощо. Пошукова видача зараз прагне вмістити максимум користі для відвідувача: і максимально повно відповісти на його питання, і запропонувати влучні товари до купівлі, і показати тематичні ролики.
 Подивимося, як виглядають результати пошуку за інформаційним та комерційним запитом на прикладі пошуку Google. Почнемо з комерційного - введемо в пошуковий рядок запит “ Замовити офісне крісло” 


Отримуємо видачу, що складається з наступних блоків:

  1. Рекламний блок «Товарна галерея» — карусель з картками товарів із різних магазинів, що з'являється під пошуковим рядком.
  2. Блок контекстної реклами Google.
  3. Доповнене подання по товарах - результати пошуку по товарах, оформлені у вигляді матриці передпоказу товарів (з фотографіями, цінами та характеристиками).
  4. Органічна видача - список результатів пошуку за введеним запитом, сформований за результатами роботи алгоритмів ранжирування. Це основний блок, до якого прагнуть потрапити власники сайтів, і SEO-фахівці допомагають вирішити це завдання.

Результати видачі за інформаційним запитом (мета якого — дізнатися інформацію, а не купити товар) можуть і найчастіше відрізняються від комерційної видачі. Наприклад, видача за інформаційним запитом «що таке економічна інтеграція» виглядає так:


Вміст цієї сторінки складається з інших блоків:

  1. Блок «Пов'язані запити» - один з різновидів пошукових підказок. Цей блок з'являється в результатах не відразу, а тільки після того, як поскролити сторінку вниз до кінця, а потім повернутися вгору, до пошукового рядка.
  2.  Частина органічної видачі релевантних сторінок.
  3. Блок "Швидкі відповіді" з короткими інформативними відповідями на запит користувача та близькі за змістом запити. Допомагає швидше отримати інформацію з питань і затримує користувача на сторінці SERP. Яндекс зацікавлений у тому, щоб утримати користувачів усередині видачі та запропонувати більше посилань на власні сервіси.
  4. Доповнене подання по товарах - результати пошуку по товарах, оформлені у вигляді матриці прев'ю товарів (з фотографіями, цінами та характеристиками). Блок праворуч від основних результатів - дані пошуку по Вікіпедії з розширеним сніпетом, в якому дається коротка відповідь на запит користувача.
  5. Результати пошуку з відео.
  6. Продовження списку результатів органічного пошуку на сторінках та сайтах.

Таким чином ми бачимо, що сучасна пошукова видача дуже сильно відрізняється від тої яка була на початку нульових. Зараз пошукові системи максимально намагаються надати якомога більше інформації різного типу ( відео, картинки, інформаційні статті, зріз схожих питань). А от комерційні запити мають іншу направленість. Основна ціль пошукової системи - зробити шлях покупця якомога коротшим до моменту самої купівлі товару. 


Внутрішня SEO оптимізація для веб-ресурсів


Внутрішня оптимізація - це трудомістка робота, її необхідно проводити постійно. Саме внутрішню оптимізацію слід розглядати як ключовий фактор успіху вашого проекту.
Дії з внутрішньої оптимізації покращують сайт і безпосередньо впливають на його позиції сайту. Роботи поділяються на:

  • складання семантичного ядра (підбір ключових слів, якими планується просування ресурсу);
  • покращення внутрішньої структури ресурсу (ЧПУ, Robots.txt, карта сайту);
  • усунення технічних помилок (дублі сторінок, биті посилання, збільшення швидкості завантаження сайту);
  • постійне вдосконалення юзабіліті ресурсу (зручність для користувачів);
  • підвищення релевантності сторінок (відповідність запиту користувача);
  • оптимізація зображень;
  • реалізація внутрішніх посилань.

Сайт має бути якісним, швидким, зручним для користувачів та повною мірою надавати ту інформацію, за якою вони до вас прийшли.


Зовнішня SEO оптимізація сайту


Зовнішня оптимізація – це нарощування маси посилань, або отримання посилань на свій сайт з інших ресурсів.
В умовах посилення боротьби пошукових систем з посиланнями головною проблемою є підбір хорошого сайту-донора. Найкращий результат дають посилання з тематичних майданчиків.
У процесі зовнішньої оптимізації формується перелік «донорів», розробляються тексти для посилань, після чого вони розміщуються.
Для нарощування природної та якісної маси посилань використовуйте методи отримання посилань, що не суперечать правилам, наприклад:

  • постійну публікацію нової інформації та цікавих матеріалів, якими ділитимуться користувачі;
  • реєстрацію в пошукових системах та каталогах;
  • обмін посиланнями з популярними та якісними ресурсами;
  • розміщення прес-релізів;
  • активність на форумах та в блогах.

У процесі оптимізації також потрібно провести конкурентний аналіз - він допоможе зрозуміти, чого не вистачає сайту для зростання.
Тож як ми бачимо SEO оптимізація сайту буду важливим компонентом кожного інтернет-ресурсу який планує активно розвивати свої послуги у мережі.