Як написати бриф на контент та SEO-тексти
Написання контенту потребує ретельного планування, особливо якщо роботу виконує хтось інший — підрядчик на боці клієнта або агенція найнята для виконання робіт. У цьому випадку важливо ефективно передати інформацію та пояснити свої очікування. Для отримання текстів, які залучать користувачів до сайту, важливо створювати всеохоплюючі брифи за контентом.
Вони потрібні не тільки коли ви доручаєте написання тексту комусь іншому. Їх варто використовувати і під час створення контенту всередині компанії. Це гарантує, що ви написали текст, який дає відповіді на запитання користувачів та читається краще, ніж у конкурентів. Створення брифа також спрощує та прискорює процес написання.
У цьому гайді ви дізнаєтеся, як створювати брифи на контент та використовувати їх для ефективної реалізації контент-стратегії.
Що таке бриф для контенту?
Бриф — це документ, який розсилається авторам, у ньому викладається ключова інформація, цілі та завдання, які вирішуватиме контент. Він допомагає авторам зрозуміти, чого від них чекають і як написати текст, який закриє цілі та завдання.
Бриф зазвичай включає такі деталі, як:
- цільова аудиторія;
- ToV (Тон комунікації з клієнтами) та стиль контенту;
- ключові моменти, які потрібно висвітлити;
- будь-які конкретні вимоги чи обмеження.
Він також може включати інформацію про формат та обсяг контенту, а також будь-які відповідні вказівки з брендингу або маркетингу. Брифи на контент можна використовувати для всіх форм контенту, включаючи блоги, офіційні документи, електронні книги, сценарії та тексти для сайтів. За даними дослідження маркетингової агенції Contentkapow, 82,7% контент-маркетологів складають брифи на контент.
Чому важливо складати бриф кожного разу?
Брифи на контент важливі з кількох причин:
1. Дають авторам чіткі інструкції щодо контенту.
2. Допомагають авторам зрозуміти, що від них очікують і як створювати контент, що відповідає поставленим цілям та завданням.
3. Спрощують процес створення контенту.
4. Забезпечують дотримання термінів. Докладний бриф охоплює такі аспекти, як терміни надання чорнових варіантів, внесення правок та кінцевої здачі матеріалу. Це полегшує процес відстеження та дотримання встановлених термінів.
5. Економлять час, ресурси та гроші. Це особливо важливо, якщо ви хочете масштабувати написання контенту, але не втратити при цьому як.
6. Допомагають забезпечити послідовне створення контенту та відповідність його конкретним вимогам чи обмеженням. Це важливо, якщо ви працюєте з кількома авторами та хочете отримувати однакові за якістю результати.
7. Допомагають збільшити творчий потенціал автора. Добре продуманий бриф дає авторам напрямок та натхнення. Ці чинники допомагають розпалити творчий потенціал.
8. Підтверджують, що ключові моменти не пропущені та всі цільові теми відображені.
Структура брифу за контентом
Хороший бриф має містити декілька елементів.
Рекомендації по кількості слів
Як універсальний показник використовуйте середню кількість слів у статтях, які високо ранжуються у пошуковій видачі. Зверніть увагу, що цифра дає автору лише зразкове уявлення про те, наскільки об'ємним має бути текст. Кількість слів не є фактором ранжирування і навряд чи стане ним.
Ціль статті
Дайте автору якнайбільше інформації про те, яка мета статті. Чи це просто інформаційний матеріал? Чи хочете спонукати читача на певну дію, наприклад, здійснити покупку або замовити послугу? Чи хотіли б ви, щоб вони взагалі згадували ваш бізнес?
Рекомендації щодо Н1, Н2, title
Пам'ятайте, що заголовок сторінки є фактором ранжування, тому враховуйте такі особливості. Стислість сестра таланту. Намагайтеся вписати заголовок у 60 символів. Зазвичай це максимальна довжина, що відображається в результатах пошуку, решта ховається.
Використовуйте великі літери правильно. Не варто писати заголовок повністю у верхньому або нижньому регістрі. Відмовтеся від використання спеціальних символів або розділових знаків, якщо в них немає великої необхідності.
Рекомендації щодо метатегу Description
Щоб написати добрий анонс сторінки, враховуйте такі пункти. Тут також важлива стислість. Намагайтеся використовувати не більше 155 символів. Це максимальна довжина, яка відображається у результатах пошуку.
Увімкніть ключові релевантні слова, які точно описують контент. Вони не є фактором ранжирування, але можуть виділятися жирним шрифтом у результатах пошуку, що збільшує ймовірність кліка.
Рекомендації щодо внутрішніх посилань та анкорів
Внутрішні посилання - це посилання, які вказують на інші сторінки того ж сайту. Вони допомагають пошуковим системам зрозуміти структуру та ієрархію ресурсу. Крім того, за допомогою їх пошукові роботи знаходять нові сторінки на сайті. Відсутність такого зв'язку ускладнює процес пошуку та сканування.
Внутрішні посилання допомагають розподілити посібник по всьому сайту. Посилальний капітал - це значення, яке передається з однієї сторінки на іншу. Внутрішні посилання забезпечують його розподіл. Це покращує рейтинг сторінки у пошуковій видачі.
Внутрішні посилання можуть покращити користувальницький досвід, полегшуючи відвідувачам сайту навігацію та пошук контенту.
Рекомендації щодо зовнішніх посилань
Якщо ви вважаєте, що автору слід послатися на статистику, процитувати когось або використовувати чуже дослідження, повідомте про це та переконайтеся, що посилання веде на першоджерело. Це підвищує легітимність контенту та довіру до нього.
У наступній статті ми розглянемо 7 простих кроків для підготовки брифу. Також надамо ресурси, які допоможуть структурувати інформацію та виділити головні аспекти.