Як створити бриф до тексту
Перш за все необхідно визначити головне ключове слово для статті або сторінки, що створюється. Яке ключове слово у тексті буде основним? Воно може бути не одне. Наприклад, ви пишете матеріал про дослідження ключових слів. Варто включити не тільки "що таке дослідження ключових слів", але і "як провести дослідження ключових слів", "як провести дослідження ключових слів для "Youtube/Google" та багато інших варіантів.
Вам потрібно розібратися, які ключові слова генерують певні результати пошукової видачі. Ви можете зробити це вручну, ввівши кожен запит і записавши результат в Excel або Google Таблиці. Або використовувати безкоштовний плагін, наприклад SEO Minion. Він автоматично завантажить результати пошукової видачі у формат CSV. Також перевірити релевантність ключових запитів можна через незалежні програми для seo просування.
Дослідіть конкурентів
Щоб створити контент, який високо ранжується, потрібно переконатися, що текст є унікальним і докладнішим, ніж у конкурентів. Перегляньте пошукову видачу за вашим ключовим словом, відкрийте 10–15 посилань на статті конкурентів.
Зазвичай різні сайти відповідають на те саме питання трохи по-різному, пропонуючи унікальні заголовки та інформацію. Ваша мета в тому, щоб запропонувати версію, яка поєднує у собі найкраще. Найчастіше матеріал із сайту, що ранжирується першим, найбільш інформативний і корисний, але не обов'язково охоплює моменти, згадані на сайті за другим посиланням. Аналогічно — матеріал із п'ятого посилання може підсвітити важливий момент, який упустили в перших чотирьох. Ви повинні вибрати найкраще з усього та зробити «універсальну» версію.
Знайдіть додаткові заголовки та додайте свій погляд на проблему
На цьому етапі у вашому брифі будуть найкращі заголовки зі статей конкурентів, бажано змінені. Щоб отримати шанс на високе ранжування, важливо додавати власні унікальні ідеї. В ідеалі ви повинні мати експертизу у вибраній області. Наприкінці 2022 року Google додав до своєї абревіатури E-A-T (від англ. expertise, authoritativeness, trustworthiness) ще одну літеру E — Experience чи досвід.
Ви також можете звернутися до форумів або соціальних мереж, щоб знайти додаткові питання, які виникають у людей на тій чи іншій темі. Часто, хоч і не завжди, люди звертаються з питаннями на форумах, якщо не змогли знайти відповіді на інших сайтах. Це дає вам чудову можливість відповісти на низку питань, які ваші конкуренти пропустили.
Простий спосіб знайти їх - вбити в пошуковий рядок загальний термін, який ви шукаєте, а потім здійснити пошук по конкретних форумах та інших сайтах, які видаються вам актуальними. Потім прочитайте список питань і додайте в бриф те, що, на вашу думку, варто висвітлити.
Обов'язково перегляньте секцію «Схожі запити» у пошуковій видачі Google. Також можна використовувати інструмент AnswerThePublic.
Оптимізуйте структуру
До цього моменту у вас має бути великий список «заголовків» та питань, які ви хочете висвітлити у статті. Не забувайте наскільки можна змінювати формулювання, ніж копіювати чужий контент. Оскільки ви вивчили близько 10 ресурсів, ви матимете чудове уявлення про те, в якому порядку відповідати на запитання. Зберіть заголовки в один файл і розподіліть їх за рівнями. Це допоможе автору та верстальнику. Перегляньте «скелет», що вийшов. Всі заголовки та питання йдуть логічно один за одним? Чи не переривається думка?
Додати додаткову інформацію
Цей крок є опціональним. Якщо ви готуєте бриф для зовнішнього автора, варто додати примітки для кожного розділу. Ось що можна включити:
1. Короткий виклад змісту кожної підтеми. Це дасть автору більше контексту, а також заощадить час на вивчення.
2. Рекомендації щодо внутрішніх посилань на інші сторінки сайту.
3. Рекомендації щодо зовнішніх посилань. Особливо корисно, якщо ви хочете, щоб автори наводили тематичні дослідження чи статистику.
4. Інші інструкції (рекомендації щодо зображень, чи слід відображати інформацію у вигляді таблиці тощо).
5. Що-небудь ще, що на вашу думку, допоможе розкрити тему.
Додати інструкцію-висновок
Якщо бриф буде використовувати сторонній автор, обов'язково додайте наступне:
- Рекомендації щодо ToV
- Будь-які рекомендації щодо брендингу.
- Ціль статті.
- Приблизна кількість слів.
Надішліть бриф або скористайтеся ним
Ваш бриф готовий! Ви можете надіслати його автору або використовувати самостійно, щоб створити якісний контент. Такий план складання брифа гарантує, що текст буде добре опрацьований і всеосяжний. Це збільшить його шанси хороше ранжування.